torstai 3. tammikuuta 2013

Kotitekoinen liitutaulu

Kylmiön ovea varten ostamaani liitutaulumaalia jäi sen verran, että sain siitä askarreltua muutaman pienemmän liitutaulun. Liitutauluosio on canvasta, joka on maalattu liitutaulumaalilla. Nuppineuloilla kiinnitettäviä muistilappuja varten täytin kankaan vanulla. Tämän jälkeen liimasin ja kiinnitin liitutaulun ja kankaan valokuvakehykseen. Tekstit on kirjoitettu näppärillä liitutaulukynillä.

Nämä taulut laitettiin ystäville pukinpakettiin :)


keskiviikko 2. tammikuuta 2013

Siellä kissa, täällä toinen

Miten nämä pallerot ehtivätkin ihan joka paikkaan.. ;)


Pakko mainostaa ihanaa pientä sisustusputiikkia nimeltä Casa Monica, Tampereen keskustassa. Alla oleva mittakannu on viimeisin löytöni tuosta paikasta.. mutta ei suinkaan ainoa eikä viimeinen ;) Putiikista löytyy kaikkea nättiä, aina astioista, kynttiläkipoista, verhoista lamppuihin ja huonekaluihin asti. Suosittelen :)



tiistai 1. tammikuuta 2013

Kotitekoisia joululahjoja

Tämän vuoden joulupaketteihin käärittiin suurimmaksi osaksi kotitekoista naposteltavaa. Koristelin pyöreät pahvilaatikot simppelisti leimoilla ja nauhoilla. Näistä saa muutenkin ihania purkkeja. Ne voisi päällystää vaikka kokonaan kankaalla tai koristepaperilla. Pahviin on myös näppärä kirjoittaa. Kaikki pakkaustarvikkeet löytyivät Tigerista, joka on ilokseni, ja kaikkien kikertäjien iloksi, rantautunut Tampereelle.

Paketteihin käärittiin suolasenmakeita chilimanteleita, merisuola-mustapippuri-suklaatryffeleitä, raparperihilloa, konjakkisinappia, ruissipsejä ja pipareita. Home made :) Aikamoinen kikertäminen niissä oli, mutta kannatti :)

 Paketoiminen oli aatonaaton operaatio yhdessä Roopen ja Täplän kanssa. Lahjanarua revittiin, sellofaaniin purtiin reikiä ja teippirulla varastettiin. Ilman apureita homma olisi sujunut paljon nopeammin :)