maanantai 26. elokuuta 2013

No siinähän kävi sitten niin..

Onneksi on maanantai.

Meidän viikonloppu meni vähän pipariksi. Lauantai alkoi normaalisti, pidin maukushown oven edessä, että henkilökunta päästi meidät valjaissa ulos. Päivä lähti kyllä väärällä jalalla käyntiin, kun sain aamupalapöydässä kerjätessäni maistaa vain juustoa (pahaa!) normaalin kinkkupalan sijaan. Olisi pitänyt arvata, että ei se päivä siitä parane auringonpaisteesta huolimatta.

Henkilökunta alkoi hössöttämään pihatöiden kanssa, pitää kuulemma saada terassi valmiiksi nyt kun on vielä hyvää ilmaa. Emäntä alkoi suhistamaan aitaa valkoiseksi jollain laitteella joka sotki valkoista mömmöä jokapaikkaan. Se oli kuulemma maalia.

Siinähän kävi sitten niin, että meidän narut meni Roopen kanssa kokoajan solmuun. Se ei kyllä ole mun vika. Roope ei osaa kulkea narussa, se pyörii aina puiden ja risujen ympärille ja olettaa että henkilökunta tulee auttamaan. Ja jos ei ne heti auta niin Roopella menee hermo ja se kiskaisee itsensä irti. Oon kyllä sanonut sille, että toi ei kannata. Ne ottaa sut kuitenkin heti syliin ja sitten me joudutaan taas molemmat sisälle, vaikka mä en ole edes tehnyt mitään väärää. Isäntä höpötti jotain, että sen koko aika menee meidän narujen selvittelyyn. Mun mielestä se kyllä kuuluu isännän toimenkuvaan.

Jossain vaiheessa emäntäkin kävi setvimässä meidän naruja. Roope kävi hinkkaamassa itseään emännän maalisiin housuihin. Toope. Ei öljymaali lähde turkista pois.

Sitten Roope teki sen vihoviimeisen jutun. Se kiipesi tuijaan. En oikein ymmärrä miten se edes pääsi sinne, niitä oksia on kuitenkin siinä puussa niin paljon, eikä veli ole yhtään niin ketterä kuin minä. Roope varmaan luuli, että se pikkuorava on siellä. Isännän mielestä toi riehunta oli sen verran paha ylilyönti Roopelta, että me jouduttiin sisälle. En kyllä ymmärrä, miksi joudun aina kärsimään Roopen tekosista.

Yritin kiehnätä ikkunassa ja heittäydyin viimeisenä oljenkortenani myös selälleni ruokapöydälle, mutta sekään ei toiminut. Henkilökuntaa se näytti lähinnä naurattavan ikkunan toisella puolella. Tunnen oloni väärin ymmärretyksi.
Minä olen kuitenkin täysin viaton kissaprinsessa.

Täplä

6 kommenttia:

  1. No voi Täplä sentään, että kävi köpelösti. Ja kaikki on kyllä Roopen syytä!

    VastaaPoista
  2. En enää muista mitä sä kirjoitit, kun tuijotan vaan tota kuvaa. VAU.

    VastaaPoista
  3. Sä oot Täplä ihan korkkiruuvilla! Ja eikös sanota että suku on pahin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä! Mun mielestä Roope on välillä kiero kuin korkkiruuvi..

      Poista